Beslenme alışkanlıklarınız tansiyonunuzu yükseltmesin

16 Mayıs 2017 Salı 15:00
12
14
16
18

Yüksek kan basıncı olarak bilinen hipertansiyon, Türkiye’de yaklaşık her 100 kişiden 30’unda görülüyor. 17 Mayıs Dünya Hipertansiyon Günü kapsamında beslenme ve hipertansiyon arasındaki ilişkiye dikkat çeken Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Yöneticisi Diyetisyen Sibel Mumcu, “Tüm metabolizmayı doğrudan etkileyen en önemli faktör olan beslenme hipertansiyon için hayati önem taşır” dedi.

Araştırmalara göre Türkiye’de yaklaşık her 3 kişiden birinde görülen hipertansiyon beraberinde ciddi hastalıkları da getiriyor. Koroner kalp hastalıkları için ciddi bir risk faktörü olan hipertansiyon ilerleyen dönemlerde kalp krizi, damar sertliği, böbrek yetmezliği ve görme bozukluğuna neden oluyor.

Hipertansiyonun, felç geçirme olasılığını da 7 kat artırdığını belirten Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Yöneticisi Diyetisyen Sibel Mumcu, “Hastalığın nedenleri arasında kalıtım faktörü, yaş, stres, sigara tüketimi ve çeşitli hastalıkların etkisinden bahsedilse de beslenme ilişkisi de göz ardı edilemeyecek kadar önemlidir” dedi. Diyetisyen Mumcu, şişmanlık ve aşırı tuz tüketiminin göz ardı edilmemesi gerektiğini hatırlatarak, “Yanlış beslenme ve yaşam tarzı alışkanlıkları hipertansiyona neden olabilir. Aynı zamanda ailede hipertansiyon öyküsü varsa vücut ağırlığı mutlaka kontrol altında tutulmalıdır’ dedi.

Metabolizma dengesi için beslenmede bunlara dikkat

Metabolizmadaki dengeyi korumak için beslenme ve yaşam tarzımızda da bir denge olması gerektiğini açıklayan Mumcu’dan beslenme önerileri şöyle;

  • Daha az hayvansal (doymuş) yağ tüketin. Etin görülen yağlarını ve tavuğun derisini ayırın. Beyaz eti kırmızı ete tercih edin. Paketlenmiş gıdaların etiketlerini inceleyin, düşük yağ veya yağsız ibaresi olanları tercih edin.
  • Düzenli olarak balık yiyin. Haftada en az 2 kez balık tüketmek kan basıncı denetiminde önemli görev alır.
  • Mineral ve lif gibi ek besin maddelerini alabilmek için tam tahıl içeren yiyecekleri tercih edin. Örneğin tam buğday ekmeği ya da tam tahıllardan yapılan diğer ürünler, meyve, sebze ve kuru baklagiller iyi seçimlerdir.
  • Daha az şeker ve şekerli yiyecek tüketin. Şekersiz içecekleri tercih edip, yiyecek ve içeceklerinize şeker eklemekten mümkün olduğunca kaçının.
  • Tuz tüketimini sınırlandırın. Tuz içeriği yüksek işlenmiş et, şarküteri ürünleri, sakatatları tüketmeyin, salamura, konserveler, kuru yemişler vb. abur cuburlar gibi fazla tuzlu yiyeceklerden kaçının.
  • Düzenli fiziksel aktivite tüm hastalıklarda olduğu gibi hipertansiyon tedavisinde de önemlidir. Bu nedenle çok hareket edin, düzenli olarak yürüyün.
  • Günlük sıvı tüketiminizi artırın, su içmeyi ihmal etmeyin.

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Gereksiz Antibiyotik, çocuklarda astımı tetikliyor
» Mevsim geçişlerine dikkat
» Anoreksiyanın temelinde anne-kız çatışması yatıyor
» Sonbahar enfeksiyonları kapıyı çalmadan…
» Dünya Alzheimer Günü’nde Google StreetView ile ‘hatırlanacak bir yolculuk’
» Besinlerin gücü ile Alzheimer’dan korunun
» Okumak Alzheimer’ı yavaşlatıyor
» Dizdeki kireçlenmeye kök hücre yöntemi
» Mavi Balina, önce hipnoz ediyor sonra öldürüyor
» Alzheimer hastalığının tedavisi için önemli adım
» Menopoz ve Psikolojik yönleri
» Kilo vermenin 6 yararı
» Arpa suyu gibi şok diyetler kilonun matematiğini bozar
» Ses estetiğine talep artıyor
» Uzun Yaşı Sırrı; Zeytinyağı
» İncirle gelen 5 şifa
» Unutkanlık, Alzheimer habercisi olabilir
» Omurga kırıklarından dolgu yöntemiyle kurtulabilirsiniz
» "Mucize Diyetler"e kanmayın
» Norveçli ve Türk beslenme uzmanlarından ortak mesaj: ‘Sağlık için 3 kat daha fazla balık tüketin’
» Okul çağındaki çocukların dörtte birinde göz kusuru var
» Acı Biber, tıbbın yeni mucizesi!
» Okul Çantasındaki Tehlike ’Skolyoz’
» İngiltere’de obezite ameliyatlarının artırılması istendi
» Gürültü işitme kaybı sebebi!