Beslenme alışkanlıklarınız tansiyonunuzu yükseltmesin

16 Mayıs 2017 Salı 15:00
12
14
16
18

Yüksek kan basıncı olarak bilinen hipertansiyon, Türkiye’de yaklaşık her 100 kişiden 30’unda görülüyor. 17 Mayıs Dünya Hipertansiyon Günü kapsamında beslenme ve hipertansiyon arasındaki ilişkiye dikkat çeken Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Yöneticisi Diyetisyen Sibel Mumcu, “Tüm metabolizmayı doğrudan etkileyen en önemli faktör olan beslenme hipertansiyon için hayati önem taşır” dedi.

Araştırmalara göre Türkiye’de yaklaşık her 3 kişiden birinde görülen hipertansiyon beraberinde ciddi hastalıkları da getiriyor. Koroner kalp hastalıkları için ciddi bir risk faktörü olan hipertansiyon ilerleyen dönemlerde kalp krizi, damar sertliği, böbrek yetmezliği ve görme bozukluğuna neden oluyor.

Hipertansiyonun, felç geçirme olasılığını da 7 kat artırdığını belirten Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Yöneticisi Diyetisyen Sibel Mumcu, “Hastalığın nedenleri arasında kalıtım faktörü, yaş, stres, sigara tüketimi ve çeşitli hastalıkların etkisinden bahsedilse de beslenme ilişkisi de göz ardı edilemeyecek kadar önemlidir” dedi. Diyetisyen Mumcu, şişmanlık ve aşırı tuz tüketiminin göz ardı edilmemesi gerektiğini hatırlatarak, “Yanlış beslenme ve yaşam tarzı alışkanlıkları hipertansiyona neden olabilir. Aynı zamanda ailede hipertansiyon öyküsü varsa vücut ağırlığı mutlaka kontrol altında tutulmalıdır’ dedi.

Metabolizma dengesi için beslenmede bunlara dikkat

Metabolizmadaki dengeyi korumak için beslenme ve yaşam tarzımızda da bir denge olması gerektiğini açıklayan Mumcu’dan beslenme önerileri şöyle;

  • Daha az hayvansal (doymuş) yağ tüketin. Etin görülen yağlarını ve tavuğun derisini ayırın. Beyaz eti kırmızı ete tercih edin. Paketlenmiş gıdaların etiketlerini inceleyin, düşük yağ veya yağsız ibaresi olanları tercih edin.
  • Düzenli olarak balık yiyin. Haftada en az 2 kez balık tüketmek kan basıncı denetiminde önemli görev alır.
  • Mineral ve lif gibi ek besin maddelerini alabilmek için tam tahıl içeren yiyecekleri tercih edin. Örneğin tam buğday ekmeği ya da tam tahıllardan yapılan diğer ürünler, meyve, sebze ve kuru baklagiller iyi seçimlerdir.
  • Daha az şeker ve şekerli yiyecek tüketin. Şekersiz içecekleri tercih edip, yiyecek ve içeceklerinize şeker eklemekten mümkün olduğunca kaçının.
  • Tuz tüketimini sınırlandırın. Tuz içeriği yüksek işlenmiş et, şarküteri ürünleri, sakatatları tüketmeyin, salamura, konserveler, kuru yemişler vb. abur cuburlar gibi fazla tuzlu yiyeceklerden kaçının.
  • Düzenli fiziksel aktivite tüm hastalıklarda olduğu gibi hipertansiyon tedavisinde de önemlidir. Bu nedenle çok hareket edin, düzenli olarak yürüyün.
  • Günlük sıvı tüketiminizi artırın, su içmeyi ihmal etmeyin.

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Karsu Sönmez Lösev için söyledi
» 3D yazıcılar kısırlığa çözüm olacak!
» Kadınlara çağrı var
» Anlaşmazlık ve kızgınlıklar iyi bir ilişkinin göstergesidir
» Ramazan’da 30 Güne 30 Altın öneri
» İstanbul Aydın Üniversitesi Fizyoterapistler gelecek vaadediyor
» Anne adaylarının oruç tutması önerilmez!
» Sağlıklı oruç için bu önerilere dikkat
» Ramazan ayında ağız kokusuna bitkisel çözümler
» Beyin kanamalarının her yaş grubu için geçerli olabildiğini biliyor muydunuz?
» Obezite ile 11 kanser türü arasında ilişki bulundu!
» Sünnet yaptırmadan önce bunlara dikkat!
» Ramazanda kilo almamak için bunlara dikkat edin
» Eskiden ağır el işi yapanların hastalığı artık masa başındakileri etkiliyor
» Öğünü 3’e çıkar, pişirme tarzını değiştir
» Çocuklar açık havada mutlu oluyor
» Aksigorta “Hayata Devam” ile 12 tehlikeli hastalığa güvence sunuyor
» Kısa süren görme ve konuşma bozukluklarına dikkat
» Düzensiz hayatı olan erkekler baba olamayabilir
» Besin alerjileri ciddi sonuçlar doğurabilir
» Omuz ağrısı kalp deliği çıktı
» Karaciğer sağlığınız için bunlara dikkat edin
» Kim demiş hemşireler icat yapamaz diye
» EGİKAD, yaşlıların sağlığı için harekete geçti
» Sağlıklı cilt bakımının önündeki beş engel ve çözümleri