Bahar yorgunluğu da neymiş

10 Nisan 2018 Salı 10:00
12
14
16
18

Baharın yüzünü gösterdiği bugünlerde sürekli uykulu, yorgun ve halsiz hissediyorsanız beslenme ve yaşam tarzınızda yapacağınız değişikliklerle enerjinizi geri kazanabilirsiniz. Liv Hospital İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Aslı Çurgunlu bahar yorgunluğunu yenmenin yollarını anlattı.

En önemli belirti uyku ve yorgunluk

Bahar yorgunluğu, bahar mevsimine geçişin ilk zamanlarında etkisini gösterir. Özellikle kışın soğuk aylarının ardından bahar döneminde havaların ısınmasıyla birlikte daha fazla uyku hali, sıkılganlık ve daha fazla yorgunluk görülmeye başlar. Bu durum rutin yapılan işlerde bile aksaklıklara neden olabilir. Eğer uzun süren bu depresif durum devam ederse, alanında uzman hekimlerden yardım alınması gerekir.

Spor yapın, hobi edinin

Mevsim geçişleri hormonları da etkiler. Stresli bir yaşam sürüyorsanız, iş yerinde zorlanıyorsanız ve özel hayatınızda da sorun yaşıyorsanız bahar döneminde ruhsal değişikler görme ihtimaliniz artar. Bu durumun büyük metropoller dışında görülme oranı daha düşüktür. Beslenme düzeni ve tükettiğimiz besinler de olumsuz etki gösterir. Bu süre zarfında spor veya farklı hobiler edinmek bahar dönemine girişte sizi rahatlatabilir.

Önerilere Uyun, Baharı Rahat Geçirin

  • Vücudumuzu her anlamda geleceğe hazırlamak önemlidir. Özellikle beslenme şeklimiz dengemizi korumada yardımcı olacaktır. Dengeli beslenmeli, yani protein, vitamin ve mineral bakımından zengin besinler tüketmeliyiz.
  • Pek çok insanın çalışma saatleri belli bir standarda bağlı olduğundan dolayı dinlenme ve uyku için zaman ayırmalı, bu zamanı doğru kullanmalıdır.
  • Yine vücudun en fazla ihtiyacı olan maddelerden biri sudur. Bu nedenle su tüketimine dikkat edilmesi gerekir. Susuz kalan vücutta metabolizma yavaşlar.
  • Bahar yorgunluğuna karşı alınacak en önemli tedbirlerden biri de spordur. Düzenli egzersizler yapmak metabolizmanın hızlanmasını sağlar.
  • Solunumun düzenlenmesi de sporla mümkündür. Vücuda yeteri miktarda oksijen girmesini sağlamak bahar yorgunluğuna karşı alınacak önlemlerdendir.
  • Basit egzersizler, yürüyüş, koşu, yüzme ve bisiklet gibi egzersizleri bu dönemde tercih edebiliriz. Spor yaparken vücudunuzu zorlamamaya dikkat etmeliyiz.
  •  

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Kulağı etkiliyor... 3 günde bir değiştirin...
» Her 10 kişiden biri bu sorunu yaşıyor!
» Monoton iş hayatı boyun kireçlenmesi sebebi
» Eskişehir’de Otizmli bireylere oryantiring etkinliği
» Yüksek Tansiyon Riskini Süt İçerek Azaltın
» Bakteriler birbiriyle konuşuyorlar...
» Umut ve heyecan ile yeni bir yola çıkıyorlar
» Doğru ekmek tüketmek, kalp hastalıkları riskini azaltıyor!
» Ofiste su tüketimini artıran öneriler
» Lösemili çocuklardan “Polis haftanız kutlu olsun!
» ‘Tekno Lipo’yla yağlardan kurtulun; yaza rahat girin!
» LÖSEV’de spor şenliği
» Şekerli içecek tüketen kadınların gebelik şansı daha az
» Ağzınızdaki Tehlike!
» Alerji mevsimi kapıda
» Güvenli Uyku İçin Doğru “Uyku Arkadaş”ını seçin!
» Yaşlanan toplumlarda Parkinson tehdidi
» Alzheimer’i sanatla yeniyor
» Gözdeki lezyonlar kanserin ipucunu verebilir
» Düzenli göz muayeneleri hayat kurtarabilir
» Sağlıklı su için
» Ulusal Süt Konseyi vatandaşı uyardı: “Açık sütte tüberküloz riski var”
» Diş ve çene bozukluklarının sebebi parmak emme alışkanlığı!
» Kırsal Bölgelerdeki Kadınlara ​TİKAV ile Akfen Yenilenebilir Enerji’den Sağlık Eğitimi
» Uzun süre sterse maruz kalmak kilo aldırıyor