YAZARLAR Ayşe Cengiz
12
14
16
18
17/06/2017 13:03
Seyahatlerde nasıl beslenelim?

Malum yaz ayında ve tatil mevsimindeyiz, ayrıca yine bir bayram tatili de bizi beklemektedir.

Her tatil sonrası yeni yerler görmüş olmak, yeni kültürler ve insanlar keşfetmek sanırım tatilin bize kazandırdıklarından bir kaçıdır.

Hangi şehir, bölge ve ülkeye gidersek gidelim tatil sonrası aklımızda belirgin üç şey kalır, konakladığımız mekanlarda yediklerimizin/ içtiklerimizin kalitesi, lezzeti mekanın hijyeni ve personelin davranışıdır.

Bu sıralama kişilerin beklentilerine göre değişse de genel kanı çok değişmez.,..

Nasıl bir tatil planı yaptıysanız öncelikle her şeyin çok iyi geçeceğine inanın olumlu düşünün, yeni yerler görmek, rutin yaşamın dışına çıkmak, dinlenmek gibi..Sizi iyi hissettirecektir.

Yurt içi tatil seçeneklerinde

Açık büfeli bir konsept seçecekseniz öğünlerde;

Miktar, çeşit abartmamaya,

En az işlenmiş(insan eli değmişte diyebiliriz) yiyecekleri seçmeye özem

Bazı öğünlerde bir önceki yiyecekler tekrar yer alır siz dikkatli takip ederek, bunları tekrar tabağınıza almamaya özen göstermelisiniz

Akşam öğünlerinde ve aralarda  “hamurlu kurabiye, pizza, gözleme yerine “ taze hazırlanmış meyve çeşitlerinden oluşmuş seçenekleri yoğurtla veya dondurma ile birlikte tüketerek hem daha az enerji alırsınız hem de barsak hareketiniz için gerekli “posayı” sağlamış olursunuz.

Öğünler de tüketeceğiniz gıdaları abartmamayı

Yavaş yemeği, iyi çiğnemeyi de unutmayalım

Elbette bol bol hareket,

Bol bol sebze – meyve tüketimi,

Bol bol su tüketimini de hatırlatalım.

Yurt dışı seyahatlerde

Uzun süreli uçak seferlerinde yaşanılan zorlukların başında ödem, bulantı, kabızlık, baş ağrısı gibi belirtilerin sıklıkla görüldüğü bilinmektedir.

Bol ve sık su tüketimi sizi rahatlatacak bitki ( papatya, ıhlamur, melisa gibi) çaylarını tercih edebilirsiniz

İkramlarda beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği talep edebilirsiniz.

Öğünlerde verilen ikramlarda beyaz ekmek, şuruplu, hamurlu tatlılar yerine meyve çeşitlerini tercih edebilirsiniz.

Uzun uçak yolculuklarında hamileler, şeker hastaları ilaç kullanan yaşlılar risk gruplarının başında gelir seyahat öncesi doktorunuzla görüşmenizi öneririz. Özellikle hamilelerde ödem, kabızlık ve diyaframa yapılan baskısı nedeniyle kusmalar en sık görülen durumdur.

Bu tür sorunları en az yaşamak için oturma pozisyonu önemlidir. Mümkünse bacakları uzatmak karın bölgesini çok sıkıştırmamak gerekir. Ayrıca sıvı tüketimi miktarını biraz azaltmak, sodalı içecekler tüketmemek ikramlarda ayran rahatlatıcı bitki çayları  beyaz ekmek yerine tam tahıl ekmekli sandviçler, taze sebze- meyve öncelikli tercihleri olmalı ayrıca yanlarına kabuklu kuruyemiş(çiğ badem, fındık, hurma, kuru kayısı gibi)  seçenekler ve doktorunuzun/ diyetisyeninizin önereceği probiyotik tozlar sayesinde hem kabızlık problemleri oluşmaz hem de tokluk süreleri uzar, böylece daha az gıda tüketirsiniz. Probiyotik tozunu salatalarına, yoğurtlarına dahası içtikleri sulara ilave ederek tüketebilirler.

Diyabetik olanların ilaçlarını tam zamanında ve beslenmesini de ona göre ayarlamaları gerekmektedir. Öğün öncesi insülin iğnesini yaptırmak, beyaz unlu yiyecekler yerine tam tahıl ekmeğini tercih etmelerinde yarar vardır.

Yurd dışı seyahatlerinde yeme içme konusunda;

İçeriğini çok bilmediğiniz soslardan yapılmış yiyecekleri kontrollü tüketmeye özen gösterin.

Öğünlerinizde salata peynir, taze meyva yoğurt ve çok yağlı olmayan etler tercih ederek herhangi bir barsak problemini yaşamamış olursunuz.

Benim gibi yöresel lezzetlere meraklı iseniz. Şeften tüketim öncesi bilgi alın

Ara öğünlerde tüketmek üzere çantanıza bildiğimiz kabuklu yağlı tohumlar( çiğ badem, fındık, ceviz gibi) ve kuru meyve( hurma, kuru kayısı, kuru incir gibi) kombinasyonları yaparak hem metabolik hızınızı artırır, hem de enerjinizi dengeleyerek ana öğünlerde daha az gıda tüketmiş olursunuz.

Seyahatiniz hareketli geçecekse bol bol su tüketmeyi, mümkünse şekerli, renkli hazır içecekleri tüketmemeye özen gösterelim. ..İyi tatiller

Not:  önerileriniz,  eleştirileriniz hepsi bizim için çok değerli ve yol göstericidir. Bekliyoruz. Bize ulaşmanızın  bir çok yolu var.

 İnstagram: aysecengizdyt

Twitter: @ beslenmeuzmani

Mail:bilgi@aysecengiz.com……..

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :