YAZARLAR Ayşe Cengiz
12
14
16
18
31/05/2017 16:32
İyi Beslenelim… Enerjik Olalım..

Bu yıl birçok bölgede düşük seyreden hava sıcaklı nedeniyle yazın geldiğini pek çok insan farkına varamadı desek de Haziranla birlikte yaza iyice giriyoruz. Siz hala kendinizi yorgun, bitkin mi hissediyorsunuz?  O zaman iyi beslenmiyorsunuz, yeterli uyku almıyorsunuz demektir.

Neler Yapmalısınız?

İyi bir kahvaltı ile güne başlayın gün içerisinde yeterli dengeli beslenmeye özen gösterin

Düzenli egzersiz yapın

Kaliteli ve yeterli süreli  uykuya özen gösterin; yeterli sürede kaliteli uyku, sizi zinde ve dingin tutar. Bu nedenle günde  6-8 saat uyumaya özen gösterin.

Gün içerisinde düzenli ve  yeterli su tüketin

Ödem artırıcı kafeinli ( kahve, koyu çay )içecekleri sınırlı tüketmeye özen gösterin

Tek tip beslenmeden uzak durun. Yorgunluktan kurtulmak için gün içerisinde vitamin mineral deposu mevsim sebze- meyve tüketimine dikkat edelim. Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın ve kahvaltıda kaliteli protein kaynağı( yumurta, peynir,  çeşitleri gibi) tüketmeye çalışın.

 Öğle  öğünlerin de  bir çeşit et( kırmızı, beyaz, tavuk, balık)  salata, ayran gibi seçenekleri kullanın

Akşam öğünlerinde,etli sebze, sebze çorbaları, mevsim salata, yoğurt gibi daha hafif yemekleri tercih edin. CHO tercihinizi tam buğday ekmeği, bulgur, karabuğday, esmer pirinç gibi seçeneklerden oluşturun.

Beden biyoritminizi düşünerek Öğle öğünlerinizde protein ağırlıklı, akşam öğünlerinde ise daha hafif olması için sebze ağırlıklı ( bol posalı) beslenin.

unutmayın düzensiz öğünler, uzun açlık süreleri "kan şekeri ile insülin hormon savaşını başlatır. Buda sürekli tatlı gıdalar tüketmenizi tetikler. Azar azar sık sık beslenelim (3 ana ,3 ara öğün)

Düzenli egzersiz ;vazgeçilmezleriniz arasında birinci sırada yer almalı (açık hava, uygun tempo, uygun giysisi ile, haftada en az 3 gün 45 dakika)

Yeterli- düzenli su tüketin.Günde 2 litreye ulaşmaya çalışın. Bunu yaparak bir taraftan bedeninizi toksinlerden arındırırsınız. Diğer yandan da dolaşım sisteminizi iyileştirir, iştahınızı kontrol altına alır, metabolizmanızı hızlandırmış olursunuz.

Uyarıcı, ödem yapıcı özelliklerinden dolayı çay, kahvegibi teinli, kafeinli içeceklerin miktarına günlük tüketim miktarlarına dikkat edin. Fazla miktarlarda alınan bu içeceklerin 3K RİSKİ (kansızlık, kabızlık, kalp kası çarpıntısı) olduğunu da hatırlatalım

Metabolizmayı hızlandırmak, yağ yakımını artırmak ve antioksidan zenginliğinden faydalanmak için  gün de  2 fincan yeşil çay tüketebilirsiniz.

bütünsel olarak "vücut direncini artırmak" için düzenli- yeterli bu grup yiyecekleri tüketmek gerekmektedir. Özellikle yeşil yapraklılardan

Maydanoz, roka, tere, yeşil soğan,brokoli, ıspanak, kivi, portakal, limon gibi

Ara öğünlerde "fonksiyonel atıştırmalıklar"dan ceviz, badem,fındık gibi kuru yemişleri "ölçülü" tüketin böylece çinko, magnezyum gibi yorgunluğu azaltan minerallerden de faydalanmış olursunuz.. 
(  gün de 3 adet ceviz,12-15  adet fındık / badem).

Not:Suruplu yağlı hamur tatlılar yerine, sütlü tatlılar, meyve doğranmış yoğurtlar tercih ediniz. böylece hem kan şeker dengenizi sağlar hem de gereksiz enerji almayarak “kilonuzu korumuş olursunuz.

Not:  önerileriniz,  eleştirileriniz,  hepsi bizim için çok değerli ve yol göstericidir. Bekliyoruz. Bize ulaşmanızın  birçok yolu var.

 İnstagram: aysecengizdyt

Twitter: @ beslenmeuzmani

Mail:bilgi@aysecengiz.com……..

www.aysecengiz.com

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :