YAZARLAR Ayşe Cengiz
12
14
16
18
09/05/2017 10:11
20 Adımda yaza fit girelim, nasıl mı?

1.       Yeterli ve dengeli beslenmeyi öncelikle bir yaşam biçimi haline getirin.. 
“Tek çeşit gıda ” tüketmekten uzak durun.

2.       Öğün düzeninisağlamaya özen gösterin.

3.       Örneğin; güne mutlaka kahvaltı ile başlayın ve kahvaltıda kaliteli protein kaynağı( yumurta, peynir) kompleks CHO( tam tahıl ekmeği, mevsim sebzesinden 3- 4 çeşit

4.       Öğle öğünlerindeızgara et/tavuk/ balık, mevsim salata, sebze çorbaları, insülin dengesi için “ölçülü CHO” tüketilmelidir,

5.       Ara öğünlerde"fonksiyonel atıştırmalıklar" dan ceviz, badem, fındık gibi kuru yemişleri "ölçülü" tüketin böylece çinko, magnezyum gibi yorgunluğu azaltan minerallerden de faydalanmış olursunuz.. 
( her gün 2 adet ceviz, 8-10 adet fındık ve 1 küçük boy muz tüketmeye özen gösterin).

6.       Ara öğünlerde Yoğurt/ süt/ ayran/kefir ( keten ve chia tohum ilaveli),  kabuklu kuru yemişler( çiğ badem, ceviz, fındık fıstık..gibi çeşitler), yeşil çay, ıhlamur

7.       Akşamları zeytin yağlı sebzeler, salatalar, sebze çorbaları, yoğurt, cacık ..gibi hafif seçenekler tercih ediniz.

8.       Unutmayın,düzensiz öğünler, uzun açlık süreleri "kan şekeri ile insülin hormon” savaşını başlatır. bunun için ; azar, azar  sık beslenelim (3 ana ,3 ara öğün)

9.       Elbette "düzenli egzersiz" vazgeçilmezleriniz arasında birinci sırada yer almalı (açık hava, uygun tempo, uygun giysisi ile, haftada en az 3 gün 45 dakika)

10.   Beden biyoritmini düşünerek Öğle öğünlerinizde protein ağırlıklı, akşam öğünlerinde ise daha hafif olması için sebze ağırlıklı ( bol posalı) beslenin.

11.   Yeterli- düzenli su tüketin.Günde 2 litreye ulaşmaya çalışın. Böylece hem dolaşım sisteminizi iyileştirir hem de bedeninizi toksinlerden arındırırsınız.

12.   Bahar yorgunluğunu fazlaca çekenler "uyarıcı olma özelliklerinden dolayı çay, kahve gibi teinli, kafeinli içeceklerin miktarını “ ölçülü” tüketmeye özen göstersinler..

13.   Unutmayın;fazla miktarlarda alınan bu içeceklerin 3K RİSKİ ( kansızlık, kabızlık, kalp kası çarpıntısı)

14.   Ayrıca metabolizmayı hızlandırmak, yağ yakımını artırmak için günde gün de 2 fincan yeşil çay tüketebilirsiniz.

15.   Biliyorsunuz "mevsim sebzesi ve meyvelerinin sayısız faydalarını” sizlerle sık sık paylaşıyoruz. bu satırlarda sizinle sıkça paylaştık yine hatırlatalım.

16.   Vücut direncini bütünsel bir yaklaşımla artırmak için özellikle C vitamini ve antioksidan zengini koyu yeşil yapraklı sebzeleri tercih etmekte yarar vardır.Maydanoz, roka, tere, yeşil soğan, brokoli, ıspanak, kivi, portakal, limon gibi

17.   Uyku Önemli; kilo kontrolü, fonksiyonel bir beyin ve zinde bir beden için  “ yeterli surede,  kaliteli uyku” uyumak çok önemlidir. Yetişkin bir birey için bu süreyi yaklaşık  6-7 saat gibi belirteliriz..

18.   Şuruplu, yağlı hamur tatlılar yerine, sütlü tatlılar, meyve doğranmış yoğurtlar tercih ediniz.Böylece hem insülin dengenizi sağlar, hem de gereksiz enerji ve yağdan bedeninizi korumuş olursunuz.

19.   Sigara tüketmeyin, eğer tüketiyorsanız bırakın bunun için gerekirse profesyonel yardım alın.

20.   Alkol tüketmemeye özen gösterin, eğer tüketiyorsanız ölçülü ve alkol derecesi düşük(bira şarap..gibi) olanları tercih edin tüketim miktarına  ve sıklığına dikkat ediniz.

NOT:düşünce ve önerilerinizi sosyal medya hesaplarımızdan bizimle paylaşın

 İnstagram: aysecengizdyt

Twitter: @ beslenmeuzmani

Mail:bilgi@aysecengiz.com .adreslerinden bizimle paylaşın

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :