Ayşe Tolga: “Hurmanın mucizevi faydaları”

09 Haziran 2017 Cuma 14:00
12
14
16
18

Hurma tüketmek kabızlık, bağırsak sorunları, kalp rahatsızlıkları, anemi, cinsel işlev bozuklukları, diyare, mide kanseri ve diğer birçok rahatsızlıktan korur. Ayrıca hurma kilo almak için de önemli bir besindir. Vitamin, mineral ve lif açısından çok zengindir. Çok güzel ve tok bir tadı olan hurmanın içinde yağ, kalsiyum, sülfür, demir, potasyum, fosfor, manganez, bakır ve magnezyum bulunur ki bunların her biri sağlık için önem taşır. Günde 1 adet hurma yemek, dengeli ve sağlıklı beslenme programı için gereklidir.

Hurmanın sağlığa faydaları arasında, kas gelişiminde en iyi maddelerden biri olması da bulunur. Hurmaları çok farklı şekilde tüketen tarifler var. Süt, yoğurt, ekmek ya da tereyle karıştırarak daha lezzetli hale getirerek tüketilebilir. Hurmanın ezmesi özellikle yaralanma ve hastalık sonrası toparlanma sürecinde çok faydalıdır.

Hurmanın İftar Sofrasında Faydaları

Ramazan ayında iftar sofralarının en önemli misafiri olan hurma, oruç açılırken ilk tüketilen yiyeceklerdendir. Uzun süren açlıktan sonra ilk önce hurma tüketilmesi, açlığı doğal olarak bastırarak çok fazla yemek yemenin de önüne geçer. Vücut, hurmanın yüksek besin değerini aldığında, açlık hissi yatışır. Ayrıca yüksek potasyum içerdiği için hurmanın sinir sistemi üzerinde de olumlu etkisi vardır.

Hurmanın İçerdiği Besin Değerleri

Hurma çeşitli vitamin ve minerallerin kaliteli bir kaynağıdır. Aynı zamanda iyi bir enerji, şeker ve lif deposudur. Kalsiyum, demir, fosfor, sodyum, potasyum, magnezyum ve çinko gibi önemli minerallere sahiptir. Ayrıca tiamin, riboflavin, niasin, folat, vitamin A ve vitamin K gibi besin değerlerini de içerir.

Hurmanın Genel Sağlık Üzerinde Faydaları

Hurma sindirim sistemini düzenleyen en tatlı ve çok yönlü destek besinlerden biridir. İnsanların enerji seviyelerini, yarım saat içinde önemli ölçüde artırabilir.

The American Cancer Society günde 20-35 gram miktarında lifli besin tüketilmesini öneriyor. Bu da kısaca günde 1 hurmaya denk geliyor. Bu küçük 1 adet hurmanın göz sağlığına da faydasını eklemeden geçmeyelim. Gece körlüğü tedavisi için de önemli bir besin kaynağıdır.

Aslında hurmanın saymakla bitmeyecek kadar çok alanda faydası var. Kısaca hurmanın mucizevi faydalarını sizler için listeledik.

Kabızlık: Hurma, bağırsakları çok hızlı çalıştıran bir besindir. Kabızlık için ise birebir tedavidir. Yeterli faydayı sağlamak için hurmayı bir gece öncesinden suya yatırın. Sabah uyandığınızda suyunu için ve hurmayı da ezerek yiyin. Hurma çözülebilir liflere sahiptir, bu da sağlıklı temizlenebilen bağırsak sistemi demektir. Hurmaya bir şans verin!

Kemik Gücü ve Kemik Sağlığı: Hurmada bulunan önemli mineral miktarları, kemiklerin güçlendirilmesi ve osteoporoz gibi zor hastalıklarla mücadele edilmesi için hurmayı süper bir gıda haline getiriyor. Hurma; selenyum, manganez, bakır ve magnezyum içerir, hepsi sağlıklı kemik gelişiminin ve kemik gücünün ayrılmaz bir parçasıdır, özellikle insanlar yaşlanmaya başlarken ve kemikleri giderek zayıflarken, bu konu daha çok önem kazanır. Günde sadece 1 hurma ile bu konuya destek olabilirsiniz.

Bağırsak Bozuklukları: Hurmada bulunan nikotin maddesi, birçok bağırsak rahatsızlığı tedavisinde faydalı olmaktadır. Düzenli olarak hurma tüketmek, patolojik organizmaların büyümesini önlemeye yardımcı olur ve bağırsaktaki iyi bakterilerin büyümesini ve çoğalmasını teşvik etmeye yardımcı olur. Sindirim sorunları açısından, hem çözünmez hem de çözülebilir liflerin yanı sıra, gıda sindirimini iyi ölçüde teşvik edip daha verimli hale getirecek pek çok yararlı amino asit içerir; bu durum, daha fazla besin maddesinin sindirim kanalı tarafından emileceği ve vücudunuza en faydalı şekilde katılacağı anlamına gelir.

Kansızlık: Hurma yüksek mineral içeriği ve sahip olduğu yüksek demirin seviyeleri ile anemi yani kansızlık rahatsızlığı olan insanlar için mükemmel bir besin takviyesidir. Yüksek seviyedeki demir, anemi hastalarında doğal demir eksikliğini dengeler, enerji ve gücü artırır, yorgunluk ve halsizlik hislerini de azaltır.

Alerji: Hurmada bahsedebileceğimiz bir diğer önemli konu da içerdiği organik sülfür maddesidir. Bu madde başka besinlerde bulunmaz ki, bu da çok ilginçtir. Çünkü organik sülfür insan sağlığı için çok önemli bir maddedir. Özellikle alerji konusunda önemli faydası bulunmaktadır. 2002 yılında yapılan bir araştırmaya göre, organik sülfür bileşenleri mevsimsel alerjiden yakınan hastalar üzerinde çok olumlu etkiler yaratmıştır. Sadece Amerika’da bu konuda rahatsızlık yaşayan 23 milyona yakın insan var. Kısaca hurma, alerji sorunu yaşayan kişiler için doğal bir organik sülfür kaynağıdır ve de bir çeşit doğal tedavi yöntemidir.

Kilo Alımı: Hurma, sağlıklı beslenmenin bir parçası olarak diyetlere dahil edilmelidir. Şeker, protein ve birçok gerekli vitamini içerir. Salatalık ezmesi ile tüketilirse, kilonuz normal dengeli bir seviyede kalabilir. Bir kilogram hurma, yaklaşık 3.000 kalori içerir ve hurmada bulunan kalori, bir insan vücudunun günlük ihtiyaçlarını karşılamak için yeterlidir. Tabii ki, gün boyunca hurma yememelisiniz. Çok zayıfsanız ve kilo almak istiyorsanız, hurma tam size göre. Özellikle vücut geliştirmek isteyen erkekler için kas geliştirme konusunda kesinlikle tüketilmesi gereken bir besin. Beslenme programlarına mutlaka hurmayı eklemeliler. Ama zaten kilolu iseniz ve kilo vermeye çalışıyorsanız hurmaya dikkat etmeli, günde 1 taneden fazla tüketmemeye özen göstermelisiniz.

Enerji Artırıcı: Hurmada glikoz, fruktoz ve sukroz gibi doğal şekerler bulunur. Bu nedenle, ani bir enerji patlaması için hurma mükemmel bir atıştırmalıktır. Dünyadaki birçok insan, uyuşukluk ya da halsizlik hissettiğinde, hızlı bir ikindi saati atıştırması için hurma tüketir. Özellikle spor sonrası kaslarınız da yorulduğunda ya da dışarıda yoğun hareketli bir gün geçirdiğinizde enerjinizi yeniden kazanmak için hurma yeme zamanı gelmiş demektir.

Sinir Sistemi ve Sağlığı: Hurmada bulunan vitaminler, sinir sistemi sağlığı ve işlevselliği için ideal bir destektir. Potasyum, sağlıklı ve duyarlı sinir sisteminin geliştirilmesinde başlıca maddelerden biridir. Beyin aktivitesinin hızını ve aktivitesini de olumlu yönde geliştirir. Bu nedenle hurma, yaşlanmaya başlayan, sinir sistemi yavaşlayan insanlar için harika bir besin kaynağıdır.

Kalp Sağlığı: Hurma, kalbinizin sağlıklı kalması konusunda oldukça yararlıdır. Geceden ıslatılıp, sabah ezildikten sonra tüketildiklerinde, destek isteyen kalpler üzerinde olumlu etkileri olmaktadır. Hurma, felç ve kalp ile ilgili diğer hastalıkların riskini azaltan zengin bir potasyum kaynağıdır. Ayrıca kalp krizi, kalp hastalığı ve felce neden olan faktörlerden biri olan vücuttaki LDL kolestrol seviyesini düşürmenin sağlıklı ve lezzetli bir yolu olarak önerilir. Bu nedenle, haftada iki kez alındığında, hurma kalbin genel sağlığını ciddi şekilde artırabilir.

Cinsel Aktivite Düşüklüğü: Araştırmalar, cinsel aktiviteyi artırmak için hurmanın yararlı olduğu konusunda hemfikir. Sabahları taze keçi sütünün içine bir avuç dolusu hurmayı ekleyin. İçine kakule tozu ve bal karışımı ekleyin. İyice karıştırın. Bu karışımı cinsel aktiviteyi artırmak ve çeşitli cinsel bozuklukların neden olduğu kısırlığı azaltmak için çok yararlı bir tonik olarak da her gün tüketin.

Göz ve Kulak Sağlığı: Hurmanın faydaları çok geniş alana yayılmaktadır. Kulak, burun ve boğazı etkileyen çeşitli hastalıklarla mücadele etmek için çok fazla kullanılır. Hurmanın yaprakları bir macun haline getirilip, gözlerin etrafında ovuşturulduğunda ya da oral yoldan alındığında, gece körlüğünün sıklığını azalttığı gösterilmiştir ve bu çözüm, hurmanın kırsal alanlarda alternatif tedavi olarak yaygın şekilde kullanılmasını açıklar.

Alkol Zehirlenmesi: Hurma, alkol zehirlenmesi için bir çare olarak yine halk arasında yaygın olarak kullanılır. Rahatsız edici miktarda alkol tüketmiş kişilerde, hızlı bir rahatlama sağlar ve ayıltıcı bir etkiye sahip olur. Akşamdan kalma durumları önlemek için ertesi sabah da yenebilir. Yine en iyi sonuç için gece boyunca ıslatılmalı ve sabah ovularak suyu ile birlikte tüketilmelidir.

İshal: Olgunlaşmış hurma, diyare yani ishal kontrolünde etkili bir yol olarak bilinen potasyum içermektedir. Aynı zamanda sindirimi kolaydır, bu da kronik ishalin öngörülemeyen doğasını hafifletmeye yardımcı olur. Hurmadaki çözülebilir lif, bağırsak hareketlerine hacim kazandırarak, boşaltım sisteminin normal, sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayarak ishalin hafifletilmesine yardımcı olabilir.

Abdominal Kanser ve Türevleri: Araştırmalar, abdominal kanser riskini ve etkisini azaltmanın bilinen bir yolu olan hurmaya dikkat çekmektedir. Tüm yaş grupları için yararlı bir tonik olarak kullanılabilir ve bazı durumlarda geleneksel ilaçlardan daha iyi etki ederler. En önemlisi doğal bir takviyedir, bu nedenle insan vücudu üzerinde herhangi bir olumsuz yan etkiye sahip değildir. Hızlı enerji artırmak için yine hızlı ve kolay şekilde sindirilebilir.

Her ne kadar hurma muazzam besin değerleri taşıyor olsa da, yüzeyleri çok yapışkan olduğu için üzerlerine yapışabilecek maddelere de dikkat etmek gerekir. Bu nedenle lütfen doğal hurmaları tüketin. Aldığınız hurmaları çok iyi yıkayın. Sağlığınıza dikkat ederken, başka bir yönden zarar görmemek için bunlara dikkat etmelisiniz.

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Sıcak havalarda çocuklarınızı hastalıklardan koruyun
» Sıcak Hava Tansiyon Düşmanı
» Korkunun da faydaları var
» Nike+ Training Club uygulamasıyla ücretsiz yoga egzersizleri
» Termomineralli sular deri sağlığına anlamlı katkıda bulunuyor…
» Konserde diş tedavisi
» Seyahat çantanıza sağlık için yer açın
» 100 yıllık tedavi umut ışığı oluyor
» Güzel yemek isimleri kilo aldırıyor
» Klinik pilates ile gerçek boyunuza ulaşın
» Güneşte değil güneşten önce korunun
» Şekere obezite vergisi
» Ağız kokusunu çinkolu diş macunu ile önleyebilirsiniz
» Lezzet ve şifa kaynağı baharatların ihracatında Ege zirvede
» Obezite cerrahisi geçirmiş hastalara bayram tavsiyeleri
» Trafik canavarı hastalığınızı fırsata çevirmesin!
» ‘Sizin çocuğunuz olmaz’ dediler ikizleri oldu
» Vitiligodan kurtulmak mümkün
» Uzmanlar Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor: Uykusuzluğa dikkat!
» Romatizma hastası çocuklar, özgür adımlar kampı’nda el becerilerini konuşturdu
» Bayramda çocuklarda aşırı şeker ve çikolata tüketimine dikkat
» Bir bardak su içmeden şekerpare yemeyin!
» Bayramda açık büfeye temkinli yaklaşın
» Bayramda kontrollü beslenmenin püf noktaları
» Terleme sorunu kariyer tercihini etkiliyor