ATSO, Dış ticaretin gelişmesi için çalışıyor

27 Haziran 2018 Çarşamba 17:00
12
14
16
18

ATSO KOBİ Akademisi tarafından Dış Ticaret Eğitimi verildi. Eğitimde konuşan ATSO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Muammer Türker, “Dünya ile ilimizdeki işletmeleri entegre etme adına her türlü çalışmayı yapıyoruz” dedi.

Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) KOBİ Akademisi Dış Ticaret Eğitimi, ATSO Toplantı Salonu’nda düzenlendi. Eğitime ATSO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Muammer Türker, ATSO Genel Sekreteri Ali Şenol ve firmaların temsilcileri katıldı.

GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER İÇİN KOBİ’LER ÖNEMLİ

Eğitimde konuşan ATSO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Muammer Türker, ATSO KOBİ Akademisi’nin faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Türker, “Biz Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası olarak KOBİ Akademisi çerçevesinde KOBİ’lerimizin çeşitli eğitimleri almasını sağlamaya çalışıyoruz. Dış ticaret ile ilgili seminerleri de önemsiyoruz. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde KOBİ’ler, işletmelerin yüzde 99’unu oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

BU YILKİ İHRACATIMIZ ARTTI

Türker, şöyle devam etti:

“Ülkelerin gelişmesi için KOBİ’lerin verimli çalışmasını sağlamak gerekiyor. Gelişme seviyeniz, ürettiğinizi ne kadar  sattığınızla doğru orantılı olarak ortaya çıkıyor. Afyonkarahisarımız, 2017 yılında 313 milyon dolarlık ihracat yaptı.  Bu ihracatımız, 2018’in ilk 5 ay içinde yüzde 19’luk artışla 150 milyon dolara yaklaştı. ATSO Başkanımız Sayın Hüsnü Serteser, ilimiz için 2023’te en az 1 milyar dolarlık ihracat hedefinin olduğunu vurguluyor. ATSO olarak bu konuda gerekli çalışmaları yapıyoruz. Dünya ile ilimizdeki işletmeleri entegre etme adına her türlü çalışmayı yapıyoruz.”

DOĞRU DIŞ TİCARET, DOĞRU BİLGİ İLE YAPILIR

Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Silimler Fakültesi İngilizce İşletme Bölümü Araştırma Görevlisi İlkin Yaran Ögel de dış ticaretin doğru bilgi ile yapılması ile sonuç alınabileceğini belirtti. Ögel, “Elimizde ne kadar bilgi olursa o kadar doğru hamle yapabilir, strateji üretebiliriz” diye konuştu. Ögel, Dış Pazar Seçimi, Yeni Pazarlara Giriş Yöntemleri, İhracat, Lisanslama ve Franchising, Sözleşmeli Üretim, Yönetim Sözleşmeleri, Anahtar Teslim Projeler, Montaj Operasyonları, Ortak Girişim (Joint Venture), Birleşme ve Satın Almalar, Doğrudan Yabancı Yatırım, Uluslararası Pazarlar için Pazarlama ve Strateji Geliştirme Teknikleri başlıkları hakkında bilgi verdi.

 

 

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» MARKA 2018’de Mizah Fırtınası
» TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm Hızlandırıcı Programının başarı hikayeleri paylaşılacak
» MARKA Konferansı’nda sahne başarı hikayeleriyle dolu
» 60 Erkek ceo iş yaşamında eşitlik için elçi oldu
» Bu sene yılbaşı hediyeleri girişimci kadınlardan
» TÜSİAD’dan "İş Hayatında Blokzinciri" Konderfans
» MARKA 2018’in ilk gününde fikir fırtınası
» Marka konferansı ailesi, kutlama yemeğinde buluştu
» Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörlüğü görevine atandı
» BizBizze 1 yaşında!
» Kadınların iş hayatına dahil edilmesi için neler yapılmalı?
» Yönetim Kurulunda Kadın Derneği 2019’da, her yönetim kuruluna en az iki kadın üye vermek için çalışacak
» Fark Yaratan Kadınlar Ödülleri 2018 Dağıtıldı
» Kadın girişimci sayısı yüzde 78 arttı
» 4. Ofisten mutfağa şirketler arası yemek yarışması başlıyor!...
» , Sema Güral Sürmeli: ’Ya ilk ya en iyi olanı yapacaksın’
» “Bir Gün CEO” programı Türkiye’deki ikinci yılında güçlenerek devam ediyor
» Türkiye’nin en önemli işveren markası konferansı
» Institut du Bosphore siyaset, ekonomi ve kültür aktörlerini İstanbul’da buluşturdu
» El Elden Ele çarşısı açılıyor
» Tekfen Holding’e “Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu”Ödülü
» Türkiye’nin İlham Veren Girişimci Kadınları ödüllerini aldı
» 140 ülke arasında 61. sıradayız
» Girişimcilikte Önce Kadın
» Marka konferansı’nın 19’uncu yılında zeka ve duygu dolu konferans deneyimi