2018’de gençler şirketlerden neler bekliyor?

12 Ocak 2018 Cuma 19:00
12
14
16
18

Türkiye’de 50.000’e yakın Y kuşağı ile gerçekleştiren Universum İdeal İşveren Araştırması’nın sonuçları 2018 yılında işveren markalarının nasıl şekilleneceğini gösteriyor.

Her yıl dünyanın 61 ülkesinde 1,5 milyon gençle gerçekleşen Universum İdeal İşveren araştırmasının Türkiye’de bu yıl 5.si yapıldı. 44.260 öğrenci ile Türkiye’de bugüne kadar yapılan en kapsamlı gençlik araştırması olan Universum İdeal İşveren Araştırması, gençlerin istihdama bakışı, sektörlerle ve şirketlerle ilgili algıları ve iş yaşamına dair beklentileriyle ilgili önemli ipuçlarını veriyor.

Y kuşağı ile gerçekleştirilen Universum İdeal İşveren Araştırması sonuçları işveren markalarının yol haritasını çizmesinde önemli bir etki oluyor. Y kuşağının kariyer hedefinde girişimciliğini ve yaratıcılığını kullanabileceği bir iş yaşamı istedikleri ortaya çıkıyor. Ardından ise “uluslararası kariyer yapmak”, “insan yönetmek”, “iş güvencesi” geliyor.

Araştırma gençlerin kariyer ve şirket seçimlerine dair karar alma süreçlerini şekillendiren 40 temel işveren markası unsurunun ölçümünü baz alıyor. Türkiye’de 5 yıldır gerçekleştirilen araştırmada birinciliği kaptırmayan işveren markası unsuru “profesyonel eğitim ve gelişim”. Türkiye’nin üniversiteli gençlerinin bir şirketi çalışmak için ideal bir yer olarak görebilmesinde en belirleyici unsur, o şirketin çalışanlarının gelişimlerine yatırım yapmayı önemsemesi ve bunu sürdürülebilir kılması. Araştırma gösteriyor ki, Türkiye’nin üniversiteli Y Kuşağı yaşam boyu öğrenmek istiyor.

Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı & Universum Global Türkiye Lideri Evrim Kuran:“Türkiye’de Universum İdeal İşveren Araştırması’nın beş yıldır Türkiye’de de gerçekleştiriyoruz. Her yıl sonuçlarını Türkiye’nin en önemli işveren markası konferanslarından biri olan People Make The Brand’de paylaşıyoruz. Merakla beklenen sonuçlar ve konferansta ele alınan konular işveren markalarının geleceğini şekillendiriyor. Kasım ayında gerçekleştirdiğimiz People Make The Brand 2017’de Universum İdeal İşveren Araştırması sonuç olarak şirketlerin artık sadece müşterileri nezdindeki algılarına yani tüketici markalarına ya da kurumsal markalarına değil, aday ve çalışanları nezdindeki algılarına da odaklanmak zorunda olduklarını ortaya koyuyor. İşveren markalarına diyoruz ki insanların uçmasını ve şirketinizi uçurmasını istiyorsanız kanatları ve yolculuğu iyi tasarlamalısınız.” dedi.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Yeni Ekonominin Rekabet Dinamikleri: “Büyük Veri, Online Platformlar ve Rekabet Hukuku” Semineri
» Networking sana ne kazandırır?
» BUİKAD Başkanı İpek Yalçın:”Adil, şeffaf bir süreç olmasını diliyoruz”
» ATSO, iş kurmak isteyenlere eğitim veriyor
» Telekomun fark yaratan ödülü Ayşem Ertopuz’un oldu
» TÜSİAD İklim Toplantıları “Düşük Karbonlu Kalkınma Sürecinde Finansmanın Rolü” ile başladı
» Türkiye’de her üst düzey 5 kişiden 1’i kadın
» Dünya Ekonomi Forumu 2018 Küresel Risk Raporu kamuoyuyla paylaşıldı
» Türkiye’nin yeni girişim sistemi Inogar kapılarını açtı
» Ankara’da Müthiş bir Maker Rüzgarı Esti
» Sabancı Üniversitesi-TÜSİAD Rekabet Forumu “Sıçrama Yapan Şirketler” raporunu kamuoyuyla paylaştı
» Banu İşçi Sezen’e Dünya İK Kongresi’nden liderlik ödülü
» TÜSİAD 47 Yaşında
» 20 Yaşına geri dönebilsen neyi farklı yapardın?
» Tarım ve gıdada soğuk zincir ile lojistiğin önemi anlatıldı
» TÜSİAD ve Marsh 2018 Küresel Riskler Raporunu Tanıtacak
» TÜSİAD 22 projeyle girişimcilik ekosistemini güçlendirecek
» KAGİDER Birleşmiş Milletler Ziyaretleri - CSW 62
» Otonom ekonomiler geliyor Mavi yakalı, metal yakalı oluyor…
» ‘Bukiad Prof. Dr. Ulviye Özer’i ağırladı’
» Muğlalı girişimciler Üniversite öğrencileriyle buluştu
» KAGİDER’den Mentorluk Projesi
» BinYaprak’ta bu hafta
» KAGİDER’den “Duyanlar Olsun” oyunu ile BKM’de sahnede!
» Girişimciler küçük fikirleri büyük