2018’de gençler şirketlerden neler bekliyor?

12 Ocak 2018 Cuma 19:00
12
14
16
18

Türkiye’de 50.000’e yakın Y kuşağı ile gerçekleştiren Universum İdeal İşveren Araştırması’nın sonuçları 2018 yılında işveren markalarının nasıl şekilleneceğini gösteriyor.

Her yıl dünyanın 61 ülkesinde 1,5 milyon gençle gerçekleşen Universum İdeal İşveren araştırmasının Türkiye’de bu yıl 5.si yapıldı. 44.260 öğrenci ile Türkiye’de bugüne kadar yapılan en kapsamlı gençlik araştırması olan Universum İdeal İşveren Araştırması, gençlerin istihdama bakışı, sektörlerle ve şirketlerle ilgili algıları ve iş yaşamına dair beklentileriyle ilgili önemli ipuçlarını veriyor.

Y kuşağı ile gerçekleştirilen Universum İdeal İşveren Araştırması sonuçları işveren markalarının yol haritasını çizmesinde önemli bir etki oluyor. Y kuşağının kariyer hedefinde girişimciliğini ve yaratıcılığını kullanabileceği bir iş yaşamı istedikleri ortaya çıkıyor. Ardından ise “uluslararası kariyer yapmak”, “insan yönetmek”, “iş güvencesi” geliyor.

Araştırma gençlerin kariyer ve şirket seçimlerine dair karar alma süreçlerini şekillendiren 40 temel işveren markası unsurunun ölçümünü baz alıyor. Türkiye’de 5 yıldır gerçekleştirilen araştırmada birinciliği kaptırmayan işveren markası unsuru “profesyonel eğitim ve gelişim”. Türkiye’nin üniversiteli gençlerinin bir şirketi çalışmak için ideal bir yer olarak görebilmesinde en belirleyici unsur, o şirketin çalışanlarının gelişimlerine yatırım yapmayı önemsemesi ve bunu sürdürülebilir kılması. Araştırma gösteriyor ki, Türkiye’nin üniversiteli Y Kuşağı yaşam boyu öğrenmek istiyor.

Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı & Universum Global Türkiye Lideri Evrim Kuran:“Türkiye’de Universum İdeal İşveren Araştırması’nın beş yıldır Türkiye’de de gerçekleştiriyoruz. Her yıl sonuçlarını Türkiye’nin en önemli işveren markası konferanslarından biri olan People Make The Brand’de paylaşıyoruz. Merakla beklenen sonuçlar ve konferansta ele alınan konular işveren markalarının geleceğini şekillendiriyor. Kasım ayında gerçekleştirdiğimiz People Make The Brand 2017’de Universum İdeal İşveren Araştırması sonuç olarak şirketlerin artık sadece müşterileri nezdindeki algılarına yani tüketici markalarına ya da kurumsal markalarına değil, aday ve çalışanları nezdindeki algılarına da odaklanmak zorunda olduklarını ortaya koyuyor. İşveren markalarına diyoruz ki insanların uçmasını ve şirketinizi uçurmasını istiyorsanız kanatları ve yolculuğu iyi tasarlamalısınız.” dedi.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Dünyanın en iyi 25 şirketi açıklandı
» Türk ve Çinli İş insanları İstanbul’da buluştu
» Sınger kadınların yanında, kadınlar iş hayatında…
» Muğla’da Kadın Girişimci adayları mezun oldu
» BRICA Zirvesi İpek Yolu Ülkelerini İstanbul’da birleştirdi
» TAİDER ile Dünya Gelecek Nesil Girişimcilik Ödülü Türkiye’de
» Kadın Girişimciler için Arya İş Atölyeleri başladı!
» TÜSİAD: “Kayıp Ütopyalar ve Korkulan Distopyalar: Liberal Dünya Düzeninin Geleceği”
» İş dünyasından “Başarısızlık Zirvesi”
» “Şirketleri büyüten girişimciyi patron yapan” fuar kapılarını açtı
» TEGEP Eğitim ve Gelişim Zirvesi 2018’e Bilet Kazan!
» BTTO - BUİKAD Arasında İşbirliği Protokolü imzalandı
» Yöneticinin kişisel dönüşümü, inovasyona dönüşüyor
» KOBİ’ler için güçlü olmanın yolları
» E-ticarette rekabetin 4 kuralı
» "TÜSİAD Bu Gençlikte İŞ Var!" Girişimcilik Programına dönüşüyor
» Güler Sabancı: "Kızkardeşler Geleceğin Nasa’sını Türkiye’de Kurabilirler"
» BUİKAD İŞKUR ile işbirliği protokolü imzaladı
» TÜSİAD Türkiye Enerji Zirvesi’nde özel bir oturum düzenledi
» BUİKAD Kır çiçekleri için koştu
» İhracat Akademisi ile KOBİ’ler ihracatçı olacak
» İhracattaki her üç topuk sesinden biri Egeli kadınlara ait
» Girişimci kadınlar sertifikalarını aldı
» TİM tarihinde ilk kez kadın konseyi oluşturuldu
» Shell&Turcas, Ankara’da kadınlarla güçleniyor